Depresyondan Çıkmak İçin Ne Yapmak Gerekir ?

depresyondan çıkmak için ne yapmak gerekir? Depresyon, maalesef her 10 kişiden en az 3’ü depresyonda.Peki, depresyondan kurtulmak için ne yapacağımızı biliyor muyuz? Aslında en az 5’i ama diğer 2’si depresyonda olduğunu kabul etmeyen ya da görmeyen kişiler. Pekâlâ, bu depresyon denilen illete nasıl yakalandık. 50 yıl önce böyle bir şey var mıydı? Neden son 20 yıldır depresyon herkese dadanmaya başladı? Çünkü hayat şartları değişti, yaşam artık eskisi kadar kolay değil.

Standartlar arttı ama kaliteli yaşamak için gereken veriler azaldı, aynı zamanda dünya nüfusu da oldukça arttı. Pekiyi ne yapmalıyız bu depresyon denilen canavar ile savaşmak için? Bizi sürekli tüketen ve hasta eden hatta sevdiklerimize dahi tahammül etmemizi engelleyen bu hastalığa nasıl dur diyeceğiz.

Depresyondan Kurtulmanın Kesin Çareleri

• Bu işin ilk sırrı kendinize olan inancınız olmalıdır. Kendinize güvenin ve bunu atlatacağınıza ve depresyonu yeneceğinize önce siz inanın.
• Bazen depresyonu ev ve iş hayatı gibi unsurlar tetikleyebilir. Öncelikle bunun analizini sevdiğiniz ve tarafsız olduğuna inandığınız bir dostunuz veya eşiniz ile masaya yatırın. Ve konuşmanın sonunda ev mi yoksa iş hayatımı sizi strese sokuyor bunu anlayın ve kesinlikle hangi unsur sizi depresyona sokmuş ise veya tetiklemiş ise bunu hemen düzeltin. Örneğin işinizi sevmiyor ve iş yerinde depresyonunuz artıyor ise yeni bir iş bulun ve eski işinizi hemen bırakın.
• Depresyondan kurtulmak için  bunaldığınızda dışarı çıkın ve sizi seven bir dostunuza çay veya kahve içmeye gidin. Birkaç saat sohbet size çok iyi gelecektir.
• Eğer her daim sohbet etmek istemiyorsanız o zaman alış verişe veya kısa bir yürüyüşe çıkın. İnanın temiz hava evde kapalı kalmaktan çok daha iyi gelecektir.
• Unutmayın depresyon ile mücadele etmenin en önemli yolu kendinizi sürekli mutlu tutmaktır. Bu yüzden sürekli şikâyet eden ve üzgün arkadaşlarınızdan ve bunun gibi çevrelerden uzak durun.
• Depresyondan kurtulmak için eğlenceli ve güzel şeyler izleyin veya dinleyin.
• Unutmayın her şeyin sorumlusu ve suçlusu siz değilsiniz. Kendinizi suçlamayı artık bırakın.
• Kendinize yeni hobiler geliştirin. Canınızın sıkılmasına ve derin düşüncelere dalmamaya gayret edin. Derin düşüncelerde olduğunuzu fark ettiğiniz an hemen başka bir şey yapmaya başlayın.
• Kendinize bir hedef belirleyin ve o hedefin yolundan gidin. Bu bir ayda 1000’lik bir yapbozu bir araya getirmek veya dev bir gemi maketi yapmak ya da en kısa zamanda kışlık bir kazak örmek olabilir.
• Depresyondan kurtulmak için bol bol sıvı alın. Su ve yatıştırıcı bitkisel çaylardan zarar gelmez.
• Sağlıklı beslenin ve sakın bundan vazgeçmeyin. Gerekirse vitamin desteği almaktan kaçınmayın.
• Sürekli kendinizi dinelmeyin siz bir insansınız ve her şeyi depresyona bağlamayın.

Depresyonla baş etmek için yapmanız gereken;

Asla kendinizi suçlamayın, ayıplamayın. Depresyon bir seçim değil başınıza gelen beklenmedik bir durumdur. Önemli olan yardım almaya istekli olmanızdır.

Tedavinize uyum gösterin. İlaç tedavisi alıyorsanız ilaçlarınızı düzenli kullanın. Psikoterapi görüyorsanız düzenli seanslarınıza devam edin, terapistinize güvenin.

Kendinize zaman tanıyın. Eskisi gibi olmanız biraz zaman alacaktır. Bu süreçte yılmayın, pes etmeyin.

Önemli karar almaktan kaçının. Hayatınız için önemli olan bir konuda karar vermeyin tedavinizin bitmesini bekleyin. Bu süreçte sağlıklı karar veremeyebilir sonucunda pişmanlıklar yaşayabilirsiniz.
Hayatınızı basitleştirin. Üstesinden gelemeyeceğiniz hedeflere yönelmek yerine kolay halledebileceğiniz, az şeyler yapın. Büyük sorumluluklar almayın.

Sizi mutlu eden etkinliklere katılın. Hayatın içinde olmak kendinizi iyi hissettiren bir şeyler yapmakla mümkündür.

Attığınız küçük adımları önemseyin. Tedavi sürecinde gösterdiğiniz küçük gelişmeler size güç verecektir bunları görmezlikten gelmeyin.

Spor yapın. Spor yapmak endorfin hormonunun artmasını sağlayarak sizi iyi hissettirecektir.

Sağlıklı ve düzenli beslenin. Hem beynin hemde vücudun etkin çalışması için sağlıklı beslenme şarttır.

Uyku düzenine dikkat edin. Uyku dinlendirir, insanı yeniler, stresle baş edebilmek için güç verir.
Bakış açınız pozitif olsun. Olumsuz düşüncelerinizin farkına varıp bunları olumlu düşüncelerle yer değiştirin.

Stresi denetim altına alın. Bazen sadece neyin strese neden olduğunu fark etmeniz, stresle baş etmenizi kolaylaştırır.

Sosyal hayatın içinde olun. Tek başınıza kalmak yerine sevdiklerinizle, akraba, komşu, arkadaşlarınızla birlikte zaman geçirin.