Hamilelikte Stres Nasıl Önlenir ?

Hamilelikte Stres Nasıl Önlenir ?

Hamilelikte stres, Hamilelik 9 ay boyunca güzel olduğu kadar da zor geçen bir süreçtir. Beslenmeden, vücut hareketlerine kadar her şeye dikkat etmek gerekir. Fakat bunların en önemlisi ve tehlikelisi de strestir. Hamilelikte stres özellikle 17. haftadan sonra bebeğin oluşumunu doğrudan etkiler. Çünkü bu haftadan sonra bebeğin beyin gelişimi başlar. Araştırmalar sonucunda hamileliği stresli geçiren kadınların doğumları gününden daha erken gerçekleşmiştir. Ayrıca doğan bebeklerin daha duygusal veya çok hareketli olduklarına saptanmıştır. Hamilelikte hormonlar doğrudan değişime uğrar. Buna bağlı olarak kadın daha duygusal, gergin ve oldukça hassas bir döneme girer. Böylece sinirlenme, kızma, öfkelenme gibi durumlar her an kendini göstermektedir. Eşlerin desteği büyük önem taşır. Bu dönemde kadına daha hassas ve narin yaklaşmak gerekir. Hamile de psikolojik olarak kendini bu dönemin güzel yanlarını yaşayarak geçirmeli ve mümkün olduğu kadar olaylar karşısında sakin davranmalıdır. Buna bağlı olarak ta kötü geçen doğum hikayeleri dinlememeli ve bu sürecin her kadın da farklı olacağını bilmelidir. Ayrıca bu dönemde strese bağlı olarak besinlerinin düzeni bozulmamalı ve kesinlikle sigara yada alkol kullanılmamalıdır. Anne adaylarının besinleri nasıl bebeği direk etkileyebiliyorsa, psikolojik ve ruhsal durumları da bebeği direk etkiler

Hamilelikte Stres

Mesela ani bir korku ve şiddetli bir sinir durumu geçiren bir anne adayının her an sancıları olabilir. Buna bağlı kanamaları veya kasık ağrıları da gelebilir. Ayrıca doğacak bebek te psikolojik sorunlar meydana gelir.

Hamilelikte stres için tehlikeli durumlar
Erken doğum,
Düşük tehlikesi,
Kanama,
Bebekte oluşacak sinirlilik duygusu ve dikkat eksikliği,
Bunlarla birlikte en önemlisi doğacak bebeğin zihinsel algılarında problem olması hamilelikte strese bağlı risklerin başında yer alır.
Hamilelikte stresi azaltmak için neler yapılabilir?
Sürekli ve düzenli olarak temiz hava alınmalıdır.
Anne adayı kendine mümkün oldukça zaman ayırmalıdır.
Strese girildiği zamanlar da kitap okumak veya müzik dinlemek bebeği de anne adayını da rahatlatır.
Her zaman gerekli uyku alınmalıdır. Uykusuz kalan vücut daha gergin olur.
Egzersiz ve spor mümkün olduğu kadar yapılabilir.
Aşırı yorgunluktan kaçınılmalıdır. Yorgunluk hamilelikte stresi doğrudan etkiler. Yorgun vücut bebeğin de anne adayınında verimini düşürür.
Bunlarla birlikte hamile aşırı stresli bir dönem geçiriyor veya atlatamıyorsa mutlaka bu dönem bitene kadar doktor desteği alınmalıdır.