Mutsuzluk Hissi Neden Olur?

Mutsuzluk hissi neden olur? Mutsuzluk, hepimizin bildiği gibi kişinin kendisini karamsar, umutsuz ve huzursuz hissetme halidir. Gelip geçici olaylar nedeniyle kısa süreli olarak da hissedilebilen bu duygu, olayların üst üste gelmesi ya da mutsuzluğu yaratan sebeplerin ortadan kalkmamaları nedeniyle kronikleşebilir.Böyle durumlarda yani mutsuzluğun kronik olarak nitelendirilebileceği hale geldiği durumlarda ‘depresyon’ olarak isimlendirilen zihinsel rahatsızlıkla da yüzleşmeye başlayabilirsiniz.

Ama olay bu kadar ciddi bir boyuta gelmese de, mutsuzluk hissinin insanların günlük yaşamlarını etkileyen ve yaşam kalitelerini önemli ölçüde düşüren bir duygu olduğunu söyleyebiliriz. Bu nedenle mutsuzluk nedenlerini incelemek ve bunlarla başa çıkmak için neler yapılabileceğine bakmak yerinde olabilir.Mutsuzluk bir süre sonra kronikleşebilir ve yaşam biçimi haline gelebilir. Dünyadaki birçok insanın mutsuzluklarını ifade etmek için çeşitli simgeler aramasının nedeni budur demek yanlış olmayacaktır.

Mutsuzluk hissi nasıl tedavi edilir? Aslında mutsuz olmak sandığınızdan daha kolay. Farkında olmadan her gün yaptığınız bazı şeyler mutsuz olmanıza sebep olabilir. Hatta sizi mutsuz eden şeyler hayatınızın rutinleri arasında da olabilir. Her sabah uyandıktan sonra yüzünüzü yıkayıp, kahvaltınızı yapıp, dişinizi fırçaladığınız gibi…

Mutsuzluğun Sebepleri Nelerdir?

Aslında mutsuzluğa yol açan sebepleri tek tek sıralamak mümkün değildir. Çünkü insanları mutsuz eden olaylar farklı olabilir, bir insanı mutuz eden bir olay bir başkasını etkilemeyebilir. Örneğin özellikle ergenlik dönemlerinde bir gencin yüzünde sicilce çıkması onun yataklara düşmesine neden olabilir. Ama öz güveni daha yüksek olan ve dış görünüşüne önem vermeyen bir gencin yüzünde onlarca sivilce olsa bile bunu önemsemeyebilir. Yani mutsuzluğa yol açan olayların insanlar tarafından yorumlanma biçimi de çok önemlidir. Tüm insanlar hayatlarının belli dönemlerinde mutsuz oldukları günler geçirebilirler ama öz güveni yüksek olan, her türlü sıkıntı ve zorlukla mücadele edebileceğine inanan kişilerde mutsuzluğun süresi ve bu durumun yaşamlarına yaptığı etki kısıtlı olacaktır. Bu nedenle mutsuz olmanıza neden olan olay ne olursa olsun altından kalkabileceğinize inanmanız ve geleceğe umutla bakmayı alışkanlık hale getirmeniz mutsuzluğun tek çaresi olabilir. Mutsuzluğa neden olan faktörler farklı olabilse de, genel olarak tüm insanları mutsuz eden bazı durumları ise şöyle sıralayabiliriz:

  • Aile bireylerini, arkadaşları veya önemsediği insanları kaybeden insanların mutsuz olmaları kaçınılmazdır. Bu nedenle ölümler, boşanmalar, işten ya da okuldan ayrılmalar gibi durumlar ilk sırada yer alan mutsuzluk sebepleri olarak gösterilebilirler.
  • Ekonomik sorunlar ve ihtiyaçların çeşitlenmesi, bu ihtiyaçların karşılanamaması neredeyse tüm insanları mutsuzluğa sürükleyen bir olaydır.
  • Yukarıdaki madde ile bağlantılı olarak işsizlik veya yapılan işin kişileri tatmin etmemesi de önemli mutsuzluk nedenleridir.
  • Pek çok kişi kendisini toplumun önemli bir parçası olarak tanımlar ve dâhil olduğu toplumun çektiği sıkıntılar ya da acılar onu mutsuz eder. Bu kişinin kendisini nasıl tanımladığına bağlı olarak değişebilir. Örneğin kendisini dünya vatandaşı olarak tanımlayan bir kişi Çin’de polis tarafından dövülerek öldürülen bir kişi nedeniyle yoğun bir şekilde mutsuzluk hissedebilir. Ama kendisini Fenerbahçe taraftarı olarak tanımlayan bir kişi için Çin’de ölen kişinin herhangi bir anlamı olmayabilir. Fakat takımının Avrupa kupalarında aldığı bir mağlubiyete ailesinden birisini kaybetmiş gibi üzülebilir, mutsuz olabilir. Kısacası kişiler kendilerini içine dâhil ettikleri toplulukların yaşadığı farklı olaylar karşısında sevinebilirler ya da üzülüp mutsuz olabilirler. Tabi depremler, terör olayları, aile içi şiddet olayları gibi toplumun tamamını ya da büyük kısmını ilgilendiren olaylar hemen herkesin mutsuz olmasına neden olur.
  • Öz güven kaybına neden olan geçmişte yaşanan travmatik olaylar da mutsuzluğun en önemli sebepleri arasında bulunmaktadır. Çünkü bu tip olaylar sadece gerçekleştikleri anda etkili olmazlar. Neden oldukları güven kaybı yüzünden kişinin hayatta karşılaştıkları tüm olaylara olumsuz şekilde bakmasına sebep olabilirler. Dolayısıyla bu türden travmatik olaylar yaşayan kişiler(örneğin çocukluğunda tacize uğrayan ya da sürekli dövülen kişiler), hayatlarının ilerleyen dönemlerinde başlarına gelen en küçük olayı bile (sivilce örneğinde olduğu gibi) olumsuz olarak yorumlayıp mutsuzluk hissetmeye başlayabilirler.
  • Bunun dışında kıskançlık, gelecek hakkında endişelenmek, mükemmeliyetçi ve kontrolcü yapıya sahip olmak, insanlara güvenmemek, hayatın çok zor olduğunu düşünmek ve olayların iyi yönlerine değil de olumsuz taraflarına odaklanmak mutsuzluğun en önemli nedenleri arasında gösterilebilirler.

Mutsuzluk hissi nedenleri nelerdir? 

Biriktirdiğiniz mutlu anıları, güzel şeyleri bir kenara itip, sürekli geçmişte yaşadığınız kötü şeyleri hatırlıyorsanız “kendinizi mutsuz etme” hastalığına yakalanmış olabilirsiniz.Bunları sürekli düşünmek ve sürekli dile getirmek, mutsuz olmak için yeterli sebep. Herkes bir şekilde iyi ya da kötü zamanlardan geçiyor. Ama belki de onlar şikayet etmek yerine çözüm odaklı düşünüyorlar.

Sorunlardan kaçmak

Yaptığınız her şey kafanızı dağıtmak içinse hayat bir süre sonra anlamsız gelebilir. Uyku, yemek, çalışmak, bilgisayar oyunları, sosyal medya vb. şeyler sizi ancak anlık sorunlarınızdan uzaklaştırır. O nedenle sorunlarınızdan uzaklaşmak yerine çözüm odaklı düşünün.

Kendini başkalarıyla karşılaştırma

Başkalarında olup da kendinizde olmayan şeyleri fazla umursamayın. Unutmayın ki sizde olan şeyler de başkalarında yok.

Gerçekleşmemiş şeyler hakkında kaygılanmak

Vesvesenin sonu yoktur. Sürekli bir şeyleri kafaya takıp, başınıza gelecek kötü şeylerin felaket senaryoları yazmayın.

Sorunlarınızın sizi alt etmesi

Hemen pes etmeyin. Yaşadığınız sorun size ne kadar büyük gelirse gelsin, ayaklarınız yere basar şekilde teker teker ele alabilirsiniz. Bunun bir de tam tersi var; nerede bırakacağınızı bilmek. Yolunuza devam etmek, unutmak demek değildir. Yaşadıklarınızdan feyz alın ve yeni ufuklara açılın.

Sevmediğiniz şeyleri yapmayın

“Elalem ne der” eksenli yaşamayın. Sırf kendinizi mecbur hissettiğiniz için sevmediğiniz şeyleri sizi mutsuz ettikleri halde yapmaya devam etmeyin.

Sizi mutsuz eden ilişkileri sürdürmeye devam etmek

Enerjinizi düşüren, sizi olumsuz etkileyen insanları inat ve ısrarla yaşamınızda tutmaya devam ettiğiniz sürece mutsuz olursunuz.

İnsanları değiştirmeye çalışmak

İnsanları değiştirmek yerine; o enerjiyi hayallerinizi hayata geçirmek için harcayın.

Unutmayın, olumsuz düşünmek, gerçekçi düşünmek değildir. Pozitif düşünce size hem mutlu olmanızı hem de başarılı olmanızı sağlar.

Mutsuzluk Hissi Gün içinde en mutlu olduğunuz anda bile uzaklara dalıp düşünmenize sebep olan bir duygusal yoğunluktan bahsediyorum. Mutsuzluk hissi sürekli olarak içinizi sarıyorsa YALNIZ DEĞİLSİNİZ.

Çoğu insan gün içinde defalarca Mutsuzluk Hissi’ne düşüyor. Bunun size sürekli gelmesinin sebebi bu mutsuzluk hissi üzerinde fazla durmanızdır. Unutmayın ; acı hareket etmezseniz , üzerinizde birikir.

Size bu mutsuzluk hissi neden olur , neden sürekli nüfuz eder bunu tek bir şey ile açıklayamam. Çünkü ”Aslında her şey yolunda ama şu mutsuzluk hissinden kurtulamıyorum. ” adında bir durum var.

Bu durum ağlayan insana neden ağladığını sorduğunuzda ” bir nedeni yok , nedensizce ağlıyorum!” demesi gibidir. Kimse durup dururken üzülmez ya da ağlamaz. İlla ki nedenleri vardır. Genelde neden olduğunu anlamadığımızda , bir nedeni yok gibi geldiği zamanlarda bizim es geçtiğimiz , küçük küçük ciddiye almadığımız , bilinçaltımıza itilen düşünceler vardır.

Mutsuzluk Hissinden Kurtulmak

Önemli olan o mutsuzluk hissinden kurtulmak için bir neden bulabilmek. Ne zaman negatif duygular sizi sarsa ” Kendimi şuan üzmemin sebebi ne? ” diye değil de ” Kendimi şuan iyi hissetmek için ne yapabilirim ? ” diye düşünmeye çalışın.

Başta sebepler bizi üzer. Üzüntüyü devam ettirip mutsuzluğa dönüştürmek bize kalmış bir şeydir. Ayrıca kendimize verdiğimiz değerle alakalı bir durumdur. KENDİNİZİ SEVİN. Çünkü kendinizi çok değer verdiğiniz biri gibi sevdiğiniz zaman mutsuzluğu sürekli olarak yaşamaya bilirsiniz.

Sürekli üzüntüye ve mutsuzluğa odaklanmak acı verir. Sevdiğiniz birinin gözlerinizin önünde acı çekmesine nasıl içiniz razı olmazsa ; kendiniz için de olmasın. Nasıl sevdiğiniz acı çektiğinde harekete geçip yardım etmeye başlıyorsanız ; kendinizi de harekete geçirin. Üzerinizde biriken acıdan kurtulun.

Kendi ellerinizden tutmayı öğrenin , çocuk kalbinizin yaralı dizlerine pansuman yapmayı bilin. Birilerinin gelip kanayan yeri silip temizlemesini beklemeyin. Çünkü hiç kimse sizin yaranızı sizden iyi bilemez. O yarayı en iyi bilen kapatabilir.

Aslında her ruhun acısının dermanı , hayat bulduğu bedende saklıdır. Dertlerinizin dermanını güzel kalplerinizde bulabilirsiniz. Kalbinizin kapısını aralamayı denemeyenler iniz bile vardır. Kalbinizin kapısını açın, anahtarının bir tek sizde olduğu evi küstürmeyin.Açıp da bulamayanlarınız ise derinliklerine baksın. Belki bir köşede üstü toz tutmuş güzel bir çocukluk anısı bulursunuz tutunacağınız.